Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

ציפוי חרסינה או כתר

עד לפני שנים לא רבות כל כך, כשציפוי חרסינה עדיין לא נכח בתחום רפואת השיניים, היה כתר חרסינה. כתר מחרסינה דרש מיומנות רבה והלבשתו על השן ערכה זמן רב. מאז, רפואת שיניים התקדמה בקצב מסחרר, הטכנולוגיה הפכה להיות דיגיטלית ואפשרה בלחיצת כפתור ותוך דקות בודדות הדפסת תלת מימד הכי מדוייקת שאפשר לקבל. כשיש התלבטות האם ציפוי חרסינה או כתר, כל מקרה נבחן לגופו, הרופא בוחן האם שן עברה טיפול שורש, האם קיים הרס כותרתי, האם יש שחיקה של השן, האם יש שינוי קיצוני בגוון וכו’ ורק אז מגיע להחלטה האם לבצע ציפוי חרסינה או כתר.

מתי כן ציפוי חרסינה?

ציפוי חרסינה הוא טיפול אסתטי בעיקרו. לא ניתן לבצע ציפוי חרסינה על שיניים הרוסות. במקרה כזה מומלץ לבצע טיפול עומק ורק אז על פי החלטת הרופא המטפל להמשיך לכיוון הטיפול האסתטי. אך כשקיימת פגיעה שטחית של השן, כשהשן הצהיבה או שינתה את הגוון שלה בצורה קיצונית, כשיש פגם אסתטי, שבר או סדק, כשקיימת אסימטריה, רווח או כל פגם אחר על פני שטח השן, ובקצרה – כשאפשר להסתפק בציפוי דקיק שיעשה את העבודה, רק אז אפשר לדבר על ציפוי חרסינה. בכל מקרה מומלץ להתייעץ עם רופא מומחה שאתם סומכים עליו, שכן מדובר בבריאות השיניים שלכם.

העולם הדיגיטלי של רפואת השיניים

בעזרת הטכנולוגיה המודרנית ועולם הדיגיטל, פותחו עבודות דנטליות ברמת דיוק מאוד גבוהה, כזו שיד האדם אינה מסוגלת ליצור. אחת העבודות האלה היא ציפוי חרסינה. באמצעות ציפוי חרסינה ניתן לכסות רק את הצד החיצוני של השן וכמעט לא להשחיז אותה. לא ניתן ליצור ציפוי חרסינה כל כך דק באופן ידני ולכן כל עבודות הציפוי מתבצעות בצורה ממחושבת, כמובן בהנחיית רופא מומחה.

כמה זמן מחזיק ציפוי חרסינה

ציפוי חרסינה רגיל שנעשה בצורה מקצועית על ידי רופא מומחה יכול להחזיק מעמד לפחות 5 שנים ויש ציפויים שמחזיקים מעמד בין 10 ל- 15 שנים. כמובן שיש לקחת בחשבון פרמטרים רבים כמו מצב השיניים וסוג הציפוי. רובם המכריע של המטופלים בוחרים לתקן את החיוך שלהם בעזרת ציפוי כשידוע להם כמה זמן מחזיק ציפוי חרסינה. אצלנו ברשת המרפאות של Medart (מדארט), בוחרים לעבוד בשקיפות מלאה ולתת הסבר מקיף ומלא לפני כל טיפול.