Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

טיפולי שיניים לחולים אונקולוגיים

טיפולי שיניים לחולים אונקולוגיים

קבלת טיפול שיניים מתאים המתבצע לפני ובמהלך טיפולים לחולים אונקולוגיים הוא בעל חשיבות עליונה. כימותרפיה וטיפולי סרטן אחרים עלולים להשפיע לרעה על חלל הפה, מה שמוביל לסיבוכים כגון יובש בפה, זיהומים, שינויים בתחושה ובטעם, עששת, נמק של עצם הלסת והגבלה בפתיחת הפה. בעיות אלו משפיעות באופן דרסטי על איכות החיים של המטופל, משפיעות על יכולתו לאכול ועלולות להוות סיכון לבריאותו הכללית. מטרת טיפולי שיניים לחולים אונקולוגיים היא למזער נזקים לחלל הפה והשיניים במהלך הטיפולים הכימותרפיים.

החשיבות של טיפולי שיניים לחולים אונקולוגיים

טיפולי שיניים לחולים אונקולוגיים כוללים שני היבטים מרכזיים:
מניעה – הנעשית באמצעות אבחון וטיפול מקצועי במקורות זיהום קיימים העלולים להחמיר במהלך טיפולי סרטן, כגון עקירת שיניים פגועות, טיפול במחלות חניכיים. כמו כן, ביצוע טיפולי שורש והחלקת שיניים העלולות לפגוע ברקמות הפה.

שימור ושיקום – באמצעות פיתוח תוכנית טיפולי שיניים לשימור שיניים קיימות והבטחת יכולת לעיסה יעילה לאורך כל הטיפול, המאפשרת למטופלים לשמור על תזונה מגוונת ולשפר את רווחתם הכללית.

בנוסף, כדי לשמור על היגיינת הפה במהלך טיפולי שיניים לחולים אונקולוגיים, המטופלים צריכים לתעדף היגיינת פה טובה על ידי צחצוח שיניים לאחר כל ארוחה. רצוי להימנע מצריכת מזונות חמוצים או חריפים שעלולים לגרות את הפה. בנוסף, חיטוי הפה במי פה מחטאים וטיפולים למניעת פטריה, בחירה במזונות רכים, פושרים ועשירים בקלוריות יכולה לעזור להקל על אי הנוחות תוך שמירה על תזונה נכונה. שטיפת הפה במי סודה לשתייה יכולה גם היא להועיל.

תפקידו של רופא השיניים במהלך טיפולי שיניים לחולים אונקולוגיים

לרופאי שיניים תפקיד מכריע בטיפול המקיף בחולים אונקולוגיים. לפני טיפולים רפואיים, רופאי שיניים מעורבים בהכנת המטופלים על ידי התייחסות לבעיות בריאות הפה הקיימות ומתן הדרכה הכרחית. במהלך הטיפול, רופאי שיניים מספקים תמיכה בניהול תופעות לוואי שעלולות להופיע, כגון רירית, יובש בפה וזיהומים.תחתית הטופס לאחר השלמת הטיפול, רופאי השיניים מתמקדים באמצעי מניעה לטיפול בתופעות לוואי דנטליות, כגון חורים ונמק עצמות הלסת. הם גם ממלאים תפקיד חיוני בטיפול ובתחזוקה השוטפים של החולים, ומסייעים להם במעבר חזרה לחיים נורמליים לאחר המחלה. באמצעות מומחיותם וטיפולם, רופאי שיניים תורמים באופן משמעותי לרווחתם הכללית ולאיכות חייהם של חולים אונקולוגיים. קבוצת מרפאות מדארט מבצעת טיפולים שונים המבוצעים על ידי צוות רופאי שיניים ומומחים מתחומי התמחות מגוונים, כדי לבנות את תוכנית הטיפול המתאימה לצרכים הספציפיים של כל מטופל.

טיפולים דנטליים עבור חולים אונקולוגיים

לייעוץ וקבלת פרטים

או השאירו פרטים ונחזור אליכם

המלצות מלקוחות מרוצים