Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

השתלת שיניים בהרדמה בתל אביב

השתלות שיניים הן לא רק בין ההליכים הנפוצים יותר בתחום רפואת השיניים הארץ, אלא הן גם בין ההליכים הכי חדישים ומתחדשים. החידושים באים מכיוונים שונים ומסייעים לנו לעבור את התהליך המפחיד בביטחון מלא ועם מעט מאד כאבים. בין החידושים נמצא את האפשרות לשחזר גם את עצם הלסת שנספגה ולשקם ע”י שתלים ולא תותבות גם במקרים בהם ישנו אבדן עצם נרחב, לעיתים היקף הטיפול והשתלת העצם נרחב ביותר ומצריך לקיחת עצם מאזור אחד והשתלתו באזור אחר. כאשר מדובר בהליכים כירורגיים גדולים ונרחבים ניתן לשקול ביצוע ההליך תחת הרדמה כללית כמו בכל ניתוח כירורגי אחר ברפואה.

קודם כל – מהן השתלות שיניים

בדרך כלל השתלות שיניים מזוהות יותר עם שכבת הגיל הבוגרת יותר, אבל הדרדרות בשמירה על ההיגיינה באזור הפה עלולה להביא במהרה להיחלשות השיניים ולנשירתן, או לצורך לעקור אותן בכל גיל. משמע, אדם בכל גיל, עם שיניים שאינן חלביות, יכול להיות קורבן למצב זה. בעבר, במקרים שהיה צריך לעקור שיניים או שהיו חסרות שיניים, האפשרויות היו או ביצוע גשר שנתמך על שיניים סמוכות (המשמעות היא פגיעה בשיניים נוספות על מנת להשלים את השיניים החסרות) או התאמת תותבות נשלפות.

עם השתכללות הרפואה הומצאו השתלים המלאכותיים שמדמים שיניים באופן פונקציונאלי ביותר. השתלים דורשים שלב של התקנת השתל אל תוך הלסת ועוד שלב של התקנת הכתר המעוצב שמדמה את השן.

אין בעצם מצב של השתלת שיניים ביום אחד. לעיתים ניתן להתקין על השתל במיידי שיקום זמני, אך שיקום קבוע יארך זמן נוסף אחרי קליטת השתלים.

מדוע ההרדמה הכללית מסייעת במקרה של שתלים ובניית עצם

בוודאי תשאלו מדוע לפי המתואר ההרדמה עוזרת לנו במקרה של הליך הנחת שתלים?

כמו כל טיפול שיניים אחר, התקנת שתלים הינה פרוצדורה שאינה כואבת בשימוש בחומרי הרדמה מקומית. אך ישנם מצבים רפואיים בהם יש צורך בהרדמה כללית לשתלים:

  • מטופלים החוששים מטיפול שיניים, מזריקה או מקידוח, או מטופלים שהמחשבה של “לקדוח לי בלסת” בלתי אפשריים עבורם.
  • מטופלים עם תנועות לא נשלטות מסיבות רפואיות מגוונות. ביצוע שתל הינו טיפול מאוד מדויק. אם המטופל עלול לזוז במהלך הטיפול, הטיפול לא יוכל להתבצע. הרדמה כללית הינה פתרון במקרה זה.
  • מטופלים שאינם משתפים פעולה מסיבה נפשית או קוגניטיבית. גם מטופלים אלו זכאים לקבל טיפול שיניים מיטבי ומותאם עבורם. את מגבלת חוסר שיתוף הפעולה ניתן לצלוח ע”י שימוש בהרדמה כללית.
  • לעיתים יש צורך בפרוצדורות כירורגיות גדולות של השתלת עצם, קצירת עצם ושתלים מורכבים. כשהפרוצדורה מורכבת במיוחד ומצריכה עבודה במספר מוקדים בו זמנית ניתן לשקול הרדמה כללית על מנת להקל על המטופל ולאפשר לרופא סביבת עבודה מיטבית.



מדארט – השתלת שיניים בהרדמה ברמת אביב

אז אם לבסוף פג הפחד שלכם מלעבור הליך השתלת שיניים, אנחנו מזמינים אתכם ליצור קשר עם מרפאת מדארט הקרובה לביתכם. במרפאה המקצועית שלנו תוכלו לקבל אבחנה מדויקת להתאמת שתלים וכתרים בהתאם לצרכים שלכם ואנחנו מצדנו נשמח לצרף אתכם למשפחת המטופלים המרוצים שלנו.

 

השורה התחתונה

השתלות שיניים שהיו בעבר הליך מפחיד הן היום פרוצדורה שגרתית. כיום ניתן לעבור השתלת שיניים בהרדמה מקומית/כללית במרפאתינו ברמת אביב.