Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

האם השתלות שיניים דורשות הרדמה כללית

האם ידעתם שתחום רפואת השיניים עבר שינויים עצומים בשנים האחרונות ? רבים שואלים – האם השתלות שיניים דורשות הרדמה כללית ? והתשובה לכך מורכבת, אבל הכל תלוי במטופל עצמו, ברופא ובהחלטות של שניהם- מפתיע נכון ?

למה צריך בכלל השתלות שיניים ?

השתלות שיניים הן פרוצדורות כירורגיות המשמשות להחלפת שיניים חסרות, עצם קיומו של מצב בו חסרות שיניים בפה מקשה ביום יום על לעיסה ודיבור, השתלות שיניים הפכו נפוצות בשנים האחרונות בזכות התמחות והתמקצעות הרופאים הכירורגים, חומרים איכותיים, תהליכים מהירים ולא פחות חשוב בזכות מודעות אסתטית. תהליכי השתלות שיניים מתאימים לרוב האנשים שאיבדו שן אחת או יותר. ניתן לבצע שתלים באזורים מחוסרי שיניים ולשקם בהמשך ע”י כתרים, גשרים או שיניים תותבות. 

מה שמתאים למטופל אחד – לא יתאים לאחר

אם נחזור רגע לשאלה העיקרית – האם השתלות שיניים דורשות הרדמה כללית ? ננסה לענות על השאלה – אין צורך בהרדמה כללית לצורך ביצוע שתלים / בניית עצם. תהליך השתלת שיניים מבוצע לרוב בהרדמה מקומית, מה שאומר שהמטופל לא יחווה כאבים במהלך הטיפול. 

אך בכל זאת ישנם מקרים מסוימים שבהם עשויה להידרש הרדמה כללית. הצורך בביצוע שתלים תחת הרדמה כללית מתחלק לשתי סיבות עיקריות: הראשונה – חרדה דנטלית, חרדה  ממחטים,  רפלקס הקאה חריף, מגבלה בפתיחת הפה וכד’ . מגוון הסיבות הנופלות תחת הקטגוריה של חרדה דנטלית וגורמת למטופלים להמנע / לדחות  טיפולי שיניים באופן כללי. השנייה –  כאשר נדרש טיפול כירורגי גדול ומורכב. טיפול שאמנם ניתן באופן טכני לביצוע תחת הרדמה מקומית בלבד, אך בשל ההיקף והמורכבות ממליץ הרופא על סדציה / הרדמה כללית. בדומה לכירורגיה כללית, טכנית ניתן לבצע ניתוחים רבים אחרים ללא הרדמה כללית, ניתוחי בטן, פלסטיקה, עיניים ועוד. אך בשל מורכבותם והנוחות למטופל הם יבוצעו תחת הרדמה כללית.

אז כאשר שואלים רופא שיניים האם השתלות שיניים דורשות הרדמה כללית – התשובה אינה חד משמעית אבל ברורה מאוד בהתייחס לכל מטופל וטיפול.

בעולם שבו הכל נעשה במהירות – גם לשיניים יש חלק

כאבים – בואו נדבר עליהם לרגע – אין סיבה לכאב שיניים כיום, יש היום טכנולוגיות מהירות ויעילות לאיתור כל בעיה אפשרית בשיניים. אנשים מסוימים עשויים לחשוב שהשתלות שיניים דורשות הרדמה כללית מכיוון שהם מפחדים מהכאב. אבל, במציאות, השתלות שיניים לא כואבות כל כך, התוצאות של השתלות שיניים הם תוצאות יפות שמשפרות מאוד את איכות החיים, את אפשרויות התזונה ואת המראה הכללי שלנו.

בעולם שבו השתלות שיניים כבר לא יקרות כל כך

השתלות שיניים כבר לא כל כך יקרות כיום – מה שהופך את ההחלטה על ביצוע השתלות שיניים לקלה יותר התהליך מהיר יחסית, ועם תכנון נכון של הזמן אפשר להשתיל את השיניים החסרות ולשקמן בדרך כלל תוך חדשים ממועד ההשתלה. חשוב לזכור שמעבר לפן האסתטי שן חסרה בפה יכולה לגרום לנזקים נוספים כמו תזוזה של שיניים בפה, רווחים בין השיניים כך שכל טיפול והשתלת שן חסרה גם מונע בעיות אחרות.