Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

איזה טיפול שיניים אפשר לבצע בהרדמה כללית

כנראה רק המחשבה על טיפול שיניים כבר גרמה לכם לאי נעימות מסוימת ודעו שישנם רבים שירגישו אפילו גרוע יותר. חרדה דנטאלית היא בעיה נפוצה ביותר, אבל כיום כיאה לרפואה המודרנית כבר נמצא הפתרון לחרדה הזו והוא אפילו אינו מסוכן, כפי שרבים מאמינים שהוא. אנחנו כמובן מדברים על ביצוע טיפול שיניים במסגרת הרדמה כללית ותופתעו לשמוע שישנם לא מעט טיפולים שניתן לעשות כך. אז בואו נגלה איזה טיפול שיניים אפשר לבצע בהרדמה כללית.

טיפולי שיניים בהרדמה כללית

בעצם כמעט כל טיפול שיניים ניתן לבצע תחת הרדמה  כללית. הבחירה לבצע טיפול שיניים תחת הרדמה כללית, בדרך כלל אינה קשורה לטיפול עצמו אלא למטופל. מטופלים שאינם יכולים לעבור טיפול שיניים באופן רגיל במרפאה ונמנעים מכל סיבה שהיא מטיפול שיניים יוכלו לבצע את הטיפול לו הם זקוקים, תחת הרדמה כללית.

עקירות והשתלות

עקירות והשתלות הם טיפולים נפוצים ביותר, היות ורובנו נצטרך עקירת שיני בינה, לעיתים כלואות ומסובכות להוצאה, וגם השתלות שיניים במקום שיניים שנשרו. הליכים אלו כרוכים לעיתים בכירורגיה נרחבת ה”מפחידה” חלק מהמטופלים וגורמת להמנעות מטיפול. ישנם מטופלים המצליחים לעבור טיפולי שיניים קטנים במרפאה, אך כירורגיה גדולה מרתיעה אותם.

הרמת סינוס והשתלת עצם

הרמת סינוס היא פרוצדורה כירורגית לכל דבר ועניין במהלכה מוסיפים עצם ללסת העליונה על מנת שנוכל להשתיל שיניים. במקרים בהם יש חסר עצם אחורי בלסת העליונה.

השתלות עצם/אוגמנטציה הינם הליכים כירורגיים לבניית/השלמת עצם באזורי חסר עצם.

טיפול שורש

לטיפולי שורש יצא “שם רע”. טיפולי השורש הם אחד הטיפולים שהכי מפחידים מטופלים ולכן פעמים רבות לאחר טיפול מיידי בכאב המטופלים לא ממשיכים בטיפול השורש.

טיפולי שיניים בהרדמה במרפאת מדארט

במדארט מבצעים טיפולי שיניים תחת הרדמה משנת 1995. הרעיון הוא לרכז טיפולים רבים המבוצעים ע”י מספר מומחים לפגישה אחת, לפעמים שתיים תחת הרדמה כללית בחדר ניתוח מסודר.

בדרך כלל המשך הטיפול, שכולל מידות ומסירת השיקום מתבצע במרפאה.

בטיחות הטיפול בהרדמה כללית

הרדמה כללית בימינו הינה פרוצדורה בטוחה ביותר. שאם לא כן, לא היה אישור של משרד הבריאות לבצע טיפולים שאינם נחוצים רפואית כמו ניתוחים פלסטיים למשל. כאן חובה לציין שאחריות הרופא להעניק למטופל הזקוק להרדמה כללית, טיפול במקום הבטוח ביותר. במדארט, טיפול בהרדמה כללית יבוצע בחדר ניתוח אמיתי עם צוות מרדימים, צוות התאוששות ומחלקה. בדיוק כמו כל ניתוח אחר ברפואה. אנחנו לא מאמינים במרדים המגיע עם “מזוודה” לטיפול על כיסא דנטלי רגיל במרפאת השיניים.

אז איך מתקדמים?

כשמדובר על טיפול תחת הרדמה כללית יש לחלק את ההתייחסות לשניים: 

שלב ראשון – הטיפול הדנטלי הנחוץ למטופל. אחרי בדיקה מסודרת ע”י מספר מומחים ברפואת שיניים, לפי צרכי המטופל נבנות חלופות הטיפול המתאימות, לפעמים ישנה רק תכנית אחת ולפעמים יותר.

תכנית הטיפול אינה קשורה לאופן ביצוע הטיפול: בהרדמה מקומית/הרדמה כללית. אין זה נכון לשנות את התכנית, כי “רוצים לסיים הכל בטיפול אחד”. יש לבחור את התכנית הנכונה והמתאימה ביותר למטופל.

שלב שני – איך נבצע את הטיפול? באלו שלבים? בהרדמה מקומית במרפאה או בהרדמה כללית בחדר ניתוח?

ייעוץ עם מומחה לרפואת הפה יסייע לבחור את האופציה המתאימה ביותר.

לסיכום

אז אם שאלנו איזה טיפול שיניים אפשר לבצע בהרדמה כללית, כעת נהיה בטוחים שכמעט כל ניתוח מסובך ומלחיץ נוכל לבחור לבצע בהרדמה מלאה, ללא חשש. יש לפנות קודם לבדיקת ייעוץ והתאמה ע”י צוות המומחים באחת ממרפאות מדארט.