Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

ת׳ בת 46

לפני: סובלת מחרדה דנטלית עוד מילדותה, בעקבות טיפולי שיניים בילדות שהשאירו חותם שלילי ביותר ״רק מתיישבת על כסא של רופא שיניים ומתחילה להזיע״, היא מספרת בפגישתנו הראשונה, ״ואם אני שומעת את הרעש של המקדח, רוב הסיכויים שאתעלף״.
לפני: החשש מרופאי שיניים כה גדול שכבר בצעירותה סירבה לעשות יישור שיניים. השיניים הקדמיות גדלו בצפיפות, כששן אחת במיוחד, השן הלטרלית הימנית שקועה לפנים הפה. עם השנים השן שוקעת יותר ויותר והשן הסמוכה לה זזה החוצה.
מעבר לבעיה האסתטית הקדמית שהביאה אותה לטיפול, יש המון אבנית, מוקדי עששת (״חורים״) מרובים ושתי שיניים אבודות שיש לעקור. הטיפול כל כך נרחב שת׳ לא מסוגלת אפילו לחשוב על התחלת הטיפול.
אחרי: בשל החרדה הדנטלית החריפה, הטיפול בוצע תחת הרדמה כללית. בטיפול אחד בהרדמה של חמש שעות בוצעו שתי עקירות ושלושה שתלים, שלושה טיפולי שורש, מבנים וכתרים, אחת עשרה סתימות, ניקוי אבנית עמוק ובשיניים הקדמיות טיפול שורש וכתר אחד, ניתוח חניכיים קוסמטי וחמישה ציפויי חרסינה.
בסיום הטיפול שוחררה ת׳ לביתה שעתיים לאחר סיום ההרדמה עם כתרים וציפויים זמניים.
כעבור חודש וחצי נלקחו מידות לכתרים וציפויים קבועים בעזרת סורק דנטלי ״בלי חומרים שנכנסים לפה וחונקים״ וכעבור חודש נוסף הודבקו כל השיניים הקבועות לקבלת החיוך המושלם והבריא.
חמישה חודשים אחרי הטיפול בהרדמה בוצעה סריקה נוספת לכתרים על השתלים.
הטיפול בהרדמה כללית בוצע כמובן בחדר ניתוח אמיתי של מדארט. בתוך חדרי הניתוח המקצועיים של המרכז הרפואי רמת אביב. במדארט לא מבצעים הרדמה כללית על כסא של רופא שיניים – כל הרדמה מבוצעת במלוא הבטיחות בחדרי ניתוח אמיתיים עם מחלקת התאוששות ומחלקת אשפוז מקצועיות.

12-13 11-13