Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

נ׳ בת 50​

לפני: נ׳ בת 50, בריאה בדרך כלל, עם חרדה דנטלית חריפה ורפלקס הקאה בטיפולי שיניים, נמנעה מטיפולי שיניים, טיפולי שיננית ויישור שיניים במשך שנים. הגיעה לבדיקה עם מחלת חניכיים, אבנית מרובה ודימום מהחניכיים בצחצוח. מוקדי עששת (״חורים בשיניים״) רבים, צפיפות שיניים ותלונה על אסתטיקה דנטלית לקוייה, “אני מתביישת לחייך”. כאבי שיניים שאינה מטפלת בהם, ״הכאבים באים והולכים״. לא מוכנה לשקול יישור שיניים גם אחרי הטיפול הכולל בשיניים, כי סובלת מרפלקס הקאה חריף.

אחרי: נ׳ עברה טיפול שיניים בהרדמה מלאה של 4 שעות. בטיפול בוצע ניקוי אבנית מקיף, 12 שיניים טופלו על ידי שחזורי קומפוזיט (סתימות לבנות) . 3 שיניים עם עששת עמוקה ביותר, עברו שיקום על ידי טיפול שורש, מבנים להשלמת הכותרת וכתרים. בשלב הראשון בהרדמה הכללית הוכנו כתרים זמניים מאקריל ונלקחו מידות לכתרים הקבועים. 3 שיניים הוכנו לציפויי חרסינה, נלקחו מידות בסריקה דיגיטאלית והוכנו ציפויים זמניים מקומפוזיט.

המטופלת הגיעה לבקורת שבוע לאחר ההרדמה.

3 שבועות לאחר הטיפול בהרדמה כללית, לאחר ריפוי מלא של החניכיים, הודבקו הכתרים הקבועים מזירקוניה והציפויים הקבועים בפיה, בטיפול עם גז צחוק, בגלל רפלקס ההקאה. נ׳ מחייכת עכשיו בפה מלא