Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

נ׳ בן 28

לפני: נ׳ בחור צעיר עם פוביה דנטלית קיצונית. לא מסוגל לשבת בכלל על כיסא של רופא שיניים, ״אני קובע תורים ומבטל. הכאבים כבר לא מפחידים אותי, אני יודע שזה עובר תוך כמה ימים״. כל עוד הכאבים היו בפנים הפה וכך נ׳ חווה אותן, לא הרגיש צורך להתמודד עם הבעיה, אבל כשה״שחור״ הגיע לשיניים הקדמיות הרגיש שכבר אין לו ברירה.
אחרי: נ׳ היה זקוק לטיפול נרחב ביותר שהצריך מעורבות של ארבעה (!) רופאים מומחים – מומחה לרפואת הפה העוסק בטיפולים בטשטוש ובהרדמה כללית, מומחה לטיפולי שורש, מומחה לכירורגית פה ולסת, וכמובן רופא מומחה בהרדמה.
הטיפול ארך אחת עשרה שעות בשתי הרדמות נפרדות. בוצעו תשעה טיפולי שורש, תשעה מבנים, שש עקירות, שנים עשר כתרים, שלושה שתלים, ארבעה ניתוחי חניכיים, ארבע עקירות שיני בינה כלואות. ככלל, כל רופא שיניים רשאי לבצע כל טיפול שיניים כמו שתיאורטית כל רופא כללי יכול לבצע כל טיפול שהוא ברפואה. אבל בדיוק כמו שברפואה מטופלים יבחרו ברופא מומחה בתחום בו הם זקוקים לטיפול – מומחה לעיניים, אורטופד, מומחה לרפואת נשים ועוד ועוד, כך גם ברפואת שיניים.
ברפואת שיניים רק אחד עשר אחוז מהרופאים בארץ הם מומחים, והיתר רופאי שיניים כללים. מסיבה זו המודעות לעצם קיום התמחויות ברפואת שיניים כמעט ולא קיימת. אך בדיוק כפי שלא נבחר לעבור ניתוח לב פתוח אצל רופא במשפחה שלנו, כך בטיפול מורכב נחפש את המומחים המתאימים ולא נבחר ברופא כללי ״רופא יודע כל״.
הטיפול המורכב של נ׳ הצריך בניית צוות של שלושה רופאי שיניים מומחים מתחומים שונים בנוסף לרופא מומחה בהרדמה, שבוע לאחר הטיפול נ׳ כבר חייך בפה מלא, ללא כאב, והתחיל ללמוד ללעוס נכון מחדש. אחרי חודש כבר היו לו שיניים קדמיות חדשות מחרסינה ואחרי שישה חודשים הושלמו גם כל השיניים האחוריות על גבי שתלים. הביטחון שקיבל בהרדמה אפשר לנו להמשיך את המדידות (הלא כואבות ובלי מכשירים) בטיפול רגיל.

1-7 2-6