Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

מ׳ בת 33

לפני: מ׳ בחורה צעירה בת 33 סובלת ממחלה כרונית אוטואימונית הגורמת לה לסבול מכאבים כרוניים כל חייה. התעסקות עם רופאי שיניים, וכאבי שיניים היו תוספת בלתי אפשרית. בגלל הכאבים הכרוניים מ׳ נמנעת משיננית וגם הצחצוח אינו מזהיר. התוצאות נראות לעין. מ׳ הגיעה למצב שכאבי השיניים מתעצמים מעבר לכאבים הכרוניים ומעוררים גלי כאב כרוני בעוצמות שלא היו בעבר. בשלב זה פנתה אלינו מ׳.
בגלל מגוון הבעיות הרפואיות היה צורך בתכנון מוקפד של ההרדמה הכללית, בשילוב הרופאים הקבועים המטפלים במ׳ על מנת שההרדמה הכללית לא תחמיר את הבעיות הכרוניות. נבנה פרוטוקול טיפולי ייחודי למ׳.
לא הייתה שן אחת בפה שלא נזקקה לטיפול.
אחרי: בהרדמה כללית של שמונה שעות סולקו כל מוקדי הזיהום, בוצעו סתימות, טיפולי שורש, ניתוחי חניכיים ועקירות, והשיניים הקדמיות שוקמו על ידי גשר זמני. בתמונה השניה נראות השיניים של מ׳ ארבעה ימים בלבד לאחר ההרדמה עם גשר זמני.
ארבעה ימים אחרי הטיפול הארוך, כבר חשה מ׳ שיפור בעוצמות הכאב הכרוני עימו הגיעה.
המורכבות של הטיפול הרפואי והטיפול הדנטלי מייה ריכוז הטיפול על ידי מומחה לרפואת הפה. התמחות ברפואת הפה הינה התמחות המהווה מעין גשר בין שני המקצועות – מומחה ברפואת הפה הינו רופא שיניים במהלך שנות התמחותו מתמחה בטיפול במטופלים הסובלים ממחלות סיסטמיות שונות, ונוטלים תרופות מרובות. מומחה לרפואת הפה יודע להתאים את טיפול השיניים הדרוש לצרכים ולדרישות הרפואיות המיוחדות של כל מטופל ומטופל. הצד השני של התמחות ברפואת הפה הינו הטיפול בסדציה ובהרדמה כללית, כאשר יש להתאים את סוג ההרדמה לצורכי המטופל כמובן.

33 לפני 33 אחרי