Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

ו׳ בת 34

לפני: בצעירותה חוותה ו׳ חבלה בשיניה הקדמיות שבעטייה נשברו שתי השיניים הקדמיות. בהתחלה הושלמו באופן מינימאלי על ידי חומר מרוכב. עם השנים הצהיב החומר וההשלמות הוחלפו פעמיים. לאחר כעשוק התפתחה דלקת, אובחן צורך בטיפול שורש, ובוצעו שני טיפולי שורש ושני כתרים מסוג PFM – כתרים על בסיס מתכת, מצופים בחרסינה. הפער בין הכתרים לשיניים הסמוכות העצים עם השנים.

אחרי: ו׳ לפני חתונה ומבקשת שינוי אסתטי. היא עשתה הלבנת שיניים עם תגובה מצויינת – השיניים הלבינו באופן ניכר והכתרים כמובן נותרו ללא שינוי – חרסינה לא משנה צבע. ההלבנה שבוצעה הינה הלבנה מרפאתית, מחוזקת על ידי אור מקוטב בשיטת Obio White. בהלבנה זו משתמשים בריכוז גבוה במיוחד של מי חמצן, המתאפשר באמצעות הגנה מיוחדת על החניכיים והשפתיים. לאחר ייצוב הצבע שהושג באמצעות ההלבנה באמצעות סטריפים מיוחדים, הגיע הזמן להתאים את צבע הכתרים לשיניים הטבעיות המולבנות.
עם הסרת הכתרים הישנים הסתבר שגדמי השיניים הנותרים כהים מאוד ויש צורך במיסוך משמעותי, על מנת שלא נקבל השתקפות של צבע השורש הכהה.
מצד אחד אנחנו מעוניינים לייצר כתרים עם שקיפות ולא כתרים אטומים כדי להקנות מראה של שיניים טבעיות, ומצד שני איננו מעוניינים בהשתקפות חומר השן הכהה. האתגר מושג על ידי שילוב של זרקוניה אטומה בצבע של דנטין ומעליה בניית חרסינה עם שקיפות של שן בריאה. ישנה חשיבות גבוהה לסוג וצבע הדבק המשמש להדבקה.
התוצאה הסופית – שבועיים לאחר ההדבקה התוצאה נראית טבעית ביותר!
יש לזכור שכעת צבע הכתרים יציב ואינו משתנה עם הזמן ועם חשיפה לחומרי צבע במזון ובשתיה, עשן סיגריות וכדומה. לעומת זאתף צבע השיניים האמיתיות משתנה כל הזמן. את התוצאה הזו יש לשמר באופן רציף על ידי טיפול שיננית ותחזוקת הצבע שהושג על ידי הלבנה – באמצעות סטריפים של חיזוק ההלבנה וטיפול הלבנה מלא כל כמה שנים.

7-2 8-2