Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

ד׳ בת 72

לפני: סובלת מרפלקס הקאה חריף המקשה עליה לעשות טיפולי שיניים מסודרים. מצליחה לעשות ניקוי שיניים רק ידני אצל שיננית, בלי ״המכשיר שמשפריץ מים״. למזלה השיננית שלה ממש טובה והיא נזקקה בחייה לטיפולי שיניים מעטים מאוד.
אבל… ד׳ חורקת שיניים מזה שנים רבות מאוד. הטיפול בחריקת שיניים הוא סד או בוטוקס. הבה נרחיב על כך – הפתרון הקל ביותר למטופלים החורקים שיניים בעיקר בלילה הוא סד לילה. מעין קשתיות מפלסטיק קשיח המצפות את כל השיניים ומגנות עליהן מפני החריקה ומשחררת בכך את המפרק מעומס היתר שנגרם כתוצאה מהפעילות המוגזמת. פתרון שני הוא הזרקת בוטוקס לבסיס שריר המסטר, השריר העיקרי המעורב בחריקה. בוטוקס פותר הן הידוק וחריקה בלילה והן חריקה במהלך היום. החסרון של בוטוקס למפרק הוא הצורך התמידי לחזור על הטיפול כל שישה חודשים לערך.
ד׳ לא הסתדרה עם סד לילה, לא סד לילה קשה ואף לא סד לילה רך אוסדיל M שהוא סד לילה קטן ביותר על השיניים הקדמיות בלבד. בשל רפלקס ההקאה, לא הצליחה להשתמש באף סד. בוטוקס עשתה מספר פעמים באופן ספורדי, אך לא התמידה בטיפול כל חצי שנה.
התוצאה הינה שחיקת חומר השן באופן חריף. ד׳ מגיעה למרפאת מדארט כשכל השיניים שחוקות ברמה כזו שישנה רגישות לקור מכל השיניים, לא יכולה לאכול מתוק, חמוץ, קר. זו מגבלה תפקודית חריפה ביותר.
אחרי: בשל רפלקס ההקאה החריף הדרך היחידה המאפשרת טיפול היא תחת הרדמה מלאה. תחת הרדמה של ארבע שעות הושחזו כל השיניים, השחזה שמרנית מאוד, המתאפשרת בימינו עם חומרי שיקום מודרניים. בזכות ההשחזה השמרנית אף שן לא נזקקה לטיפול שורש. מיידית בוצעו גשרים זמניים, בגובה חדש, להחזרת הגובה שאבד במהלך השנים.
בשבועות שלאחר ההרדמה בוצעו איזונים של הגשרים הזמניים עד שהגיעה לנוחות סבירה. בהמשך מדידות לגשרים קבועים. הגשרים מחזירים את הגובה החדש כך שעל הדרך גם בוצעה מתיחת פנים דנטלית ויישור קמטים בצדי הפה!

72 לפני 72 אחרי