Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

ג׳ בת 62

לפני: ג׳ סובלת ממחלת חניכיים חריפה ביותר. עם השנים השיניים הפכו ליותר ויותר רגישות לקור וככל שהרגישות גברה, כך ג׳ נמנעה יותר ויותר מטיפולי ניקוי אבני אצל שיננית כי אחרי כל ניקוי הרגישות לקור הפכה לבלתי נסבלת עד שנצברה אבנית חדשה. וכשנצברה אבנית חדשה, הרגישות לקור חלפה והשינייים הרגישו יציבות יותר, אז בעצם ״למה בכלל לעשות ניקוי שיניים?״ וכך הגענו עד הלום. השיניים בעצם מוחזקות על ידי האבן ולא מעוגנות כלל בעצם הלסת! פתאום שן קדמית פשוט צנחה ונשרה כמו שן חלב של ילדים. במצב זה ג׳ הגיעה למדארט לבדיקה. למזלה של ג׳ המצב בקדמיות היה חריף ביותר והקדים בחומרתו את מצב השיניים האחוריות.

אחרי: היקף הטיפול הגדול והרגישות הרבה לקור הביאו את ג׳ לבחור לעשות את הטיפול העיקרי בפעם אחת, תחת הרדמה כללית (מלאה).
השיניים הקדמיות בחזית הפה כבר היו אבודות ונעקרו. בכל השיניים הפנימיות ניתן היה לטפל. בוצעו טיפולי שורש וכתרים במספר שיניים. סתימות מרובות בעיקר בצווארי השיניים שהיו מכוסים אבנית במשך שנים רבות. ארבעה ניתוחי חניכיים, ומסיבה כלכלית – תותבות להשלמת השיניים הקדמיות ולא שיקום נתמך שתלים. התותבות שהוכנו, הוכנו מחומר חדשני שנקרא וואלפלאסט, המאפשר הכנת תותבות מיידית, אסתטית מאוד, ללא צורך בווי מתכת לא אסתטיים.
ג׳ מרוצה מאוד מהטיפול ולועסת טוב יותר מקודם גם עם התותבות. התותבות הרבה יותר יציבות מהשיניים הניידות והאבן שהיו במקום לפני כן.
מחלת חניכיים הינה ״הרוצח השקט״ של השיניים והחניכיים. אחרי הטיפול ג׳ משמרת את המצב עם טיפולי שיננית תכופים, שינוי בהרגלי ואופן צחצוח השיניים, ומשתמשת בקביעות בסדים מיוחדים שהכנו עבורה עם פלואוריד מרוכז המטפל ברגישות הניכרת לקור ממנה סבלה שנים רבות כל כך.

62 לפני 62 אחרי