Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

א׳ בן 55

לפני: לא׳ שני כתרים ישנים מסוג כתרי חרסינה מאוחה למתכת. לכתרים על בסיס מתכת יש שלושה חסרונות עיקריים מבחינה אסתטית. הראשון – יש לכסות את המתכת האפורה, לשם כך משתמשים בשכבת חרסינה הקרויה ״אופק״ – שכבה לבנה בהירה אטומה לחלוטין שכל מטרתה היא לכסות את הצבע האפור ולתת רקע לבן לבניית החרסינה. העובי הנותר לחרסינה הוא מקסימום מילימטר אחד, ולכן קשה מאוד בעובי דק כזה להעניק מראה שלל שקיפות ועומק. לכן לכתרים על בסיס מתכת יש מראה יותר מט ויותר אטום בהשוואה לשיניים טבעיות. כדי לשפר את התוצאה יש להשחיז יותר מהשן, ובכל הפגיעה בחומר השן גדלה. השני – עם השנים קורית נסיגת חניכיים אצל רבים מאיתנו. כאשר נחשפים שולי הכתר מבצבצת מתכת מקו הסיום הנראית בגוון כחול/שחור בשולי הכתר. השלישי – אין קשר כימי בין מתכת לחרסינה. הקישור מושג על ידי ריאקציה היוצרת שכבת תחמוצת על המתכת והחרסינה נקשרת לשכבה זו. הקישור הזה הוא נקודת התורפה של הכתר. בנקודות על גבי הכתר שספגו חבלה או עומס מתמשך, עלול להיות שבר שיגרום לניתוק חלק מהחרסינה מעל פני המתכת ואז תראה מתכת חשופה על הכתר, אזור אפור. הכתר מודבק האופן קבוע שאינו ניתן להסרה, כך שאין יכולת תיקון טובה לשבר חרסינה בכתר חרסינה מאוחה למתכת.

אחרי: שני הכתרים הישנים הוסרו והוחלפו בכתרי PFZ- מאוחה לזרקוניה. הצבע הותאם לשיניים הסמוכות הטבעיות, ללא הלבנת השיניים הסמוכות. א׳ לא מעוניין להתמיד בתחזוקה של הלבנה ולכן מבקש להתאים את הכתרים החדשים לשיניים הטבעיות שלו.
לכתרי זרקוניה יתרונות העונים על החסרונות האסתטיים של כתרי חרסינה מאוחה למתכת.
הראשון: הבסיס של כתר PFZ הוא כיפת זרקוניה. כיפת הזרקוניה עצמה מכסה את צבע השן הנותרת ומרנה בסיס טבעי מבחינת החזר אור לחרסינה שתבנה עליה. בחירת סוג כיפת הזרקוניה תלויה בצבע השן הנותרת. באפשרותנו לבחור כיפות זרקוניה ברמות שקיפות שונות ועד לזרקוניה אטומה לגמרי במקרים של שן כהה. הזרקוניה היא ממשפחת הזכוכיתיים ולכן מאפשרת החזר אור דומה לשן טבעית.
השני: קו הסיום של כתר הזרקוניה הוא מזרקוניה, כך שגם כשקורית נסיגת חניכיים עם השנים, לא ייחשף ״פס מתכת כהה״.
השלישי: הזרקוניה והחרסינה הן מאותה משפחת חומרים. הקישור בין החרסינה לזירקוניה חזק יותר מאשר הקישור בין חרסינה למתכת, וכם אם מתרחשת חבלה חזקה ונוצר שבר בחרסינה, החפשת כיפת זרקוניה בצבע השן ולא מתכת אפורה.
א׳ נהנה כבר מספר רב של שנים מהכתרים החדשים בפיו כאשר התחזוקה היחידה שהוא מקפיד עליה היא ניקוי שיננית כל 6 חודשים.

13 14