Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

ציפוי שיניים

לומינירס Lumineers porcelain veneers (סימן רשום)
לומינירס, הם אחת האפשרויות העומדות בפני רופא השיניים העוסק באסתטיקה בבואו להציע פתרון של ציפוי השיניים.
 
לומינירס הם פטנט של ציפוי חרסינה דקיק מחרסינה יחודית בשם Cerinate (סימן רשום), המיוצר במעבדה אחת בקליפורניה ארה”ב, של חברת Den-Mat.
רק רופאי שיניים שהוכשרו ע”י החברה (ונציגיה בארץ) מורשים לעבוד בשיטה זו ועבודותיהם יתקבלו במעבדה בארה”ב.
ד”ר גלית כהן | ד”ר גדי ודנאי | ד”ר ענת גרוס
 

טיפול בציפוי למינייט (למינירס) – לפני ואחרי

Cerinate היא חרסינה חזקה במיוחד, המאפשרת ייצור קליפות חרסינה דקיקות ביותר. בעובי של 0.2-0.3 מ”מ (עובי של עדשה).

לשם השוואה, עובי מינימאלי של ציפויי חרסינה קלאסיים, למינט Laminate veneers, הוא 0.5 מ”מ. ציפויים כ”כ דקים מאפשרים לרופא השיניים להכין למטופל ציפויי חרסינה ללא צורך בהשחזת השיניים וללא צורך בהרדמה מקומית.

 

ציפוי שיניים למינייט (למינרס) לתוצאות מושלמות

כתר זירקוניה לשיניים

יתרונות ציפויי למינייט אסתטי לבעיות צבע של שיניים

 
  • פתרון אסתטי לבעיות קלות של צורה ומנח של שיניים.
  • תהליך הפיך, ברוב המקרים בהם לא מבוצעת הסרה של חומר שן, המטופל/ת יכול להתחרט ולהסיר את השחזורים, אם כי חובה לזכור שהסרת הציפויים לאחר ההדבקה היא קשה גם למטופל וגם לרופא ועלות הטיפול גבוהה.
  • תהליך מהיר וקל, יחסית לציפויי חרסינה קלאסיים.
  • אין צורך בהשחזה, או שהצורך בהשחזה קטן, עובדה המקצרת מאד את משך הטיפול הראשוני.
  • אין צורך בהרדמה מקומית, בד”כ. אין צורך בשחזורים זמניים (כמעט ואין צורך) שכן כמעט ולא משחיזים שיניים.
  • הפתרון הזמני של ציפויי חרסינה זמניים הוא בעל אחיזה חלשה יחסית ועלול ליפול לעיתים קרובות. ניתן לכסות עם לומינירס כתרים וגשרים ישנים ומתפקדים ואין צורך להחליף את כל השחזורים הישנים.

חסרונות ציפוי למינייט

  • לא ניתן לבצע בצורה אסתטית ציפוי של שן בודדת. לומינירס מתאים רק לציפוי של קשת שלמה (או מינימום 4 קדמיות, תלוי במקרה), שכן לומינירס מבליט מעט את השיניים המטופלות וע”מ לקבל תוצאה אסתטית וישרה יש לכלול את כל הקשת בטיפול.
  • לא ניתן לכסות שינויי צבע גדולים בין השיניים המטופלות, העובי דק מדי ע”מ לכסות את פערי הצבע ועדיין לתת מראה טבעי עם שקיפות והעברת אור טובה.
  • התוצאה בד”כ של שיניים מעט בולטות יותר ומעט ארוכות יותר. התוצאה אסתטית ביותר, אך על המטופל/ת להבין ולרצות לקבל מראה של “יותר שיניים” – Toothy appearance.
  • הבלטת היתר של השחזור מצריכה הקפדה על היגיינה אורלית.
    תמיד ובכל מקרה חשוב וחיוני לשמור על היגיינה אורלית, אך במקרה זה החשיבות גבוהה עוד יותר, ע”מ להמנע מהתפתחות דלקת חניכיים, ריח רע מהאיזור ואף התפתחות עששת בשולי השחזור.

באילו מקרים נמליץ על ציפוי שיניים למינייט?

 

הכנת השן לציפוי ללא פגיעה בחומר שן “No drilling ”Lumineers Technique (סימן רשום)
באופן תאורטי, מאחר שציפויי למינייט דק כ”כ, רופא השיניים לא צריך להשחיז את השן ע”מ להכין מקום לציפוי זה, שכן ההבלטה שיוצר ציפוי למינייט אינה משמעותית.

כשאין צורך להשחיז, לא צריך הרדמה מקומית ואין צורך בהכנת ציפויים זמניים.
בהכנה לציפוי חרסינה קלאסי הרופא חייב להשחיז את השן ע” שהתוצאה הסופית לא תהיה בולטת מדי, ובדרך כלל השחזה זו תצריך הרדמה מקומית.

במקרים המתאימים לשיטת “ללא השחזה” ציפויי למינייט יוצרים הבלטה קטנה ביותר, שניתן להסתדר איתה מבחינה קלינית ותפקודית.
אם זאת יש לזכור שלא כל המקרים מתאימים למינייט, בשיטת “ללא השחזה”.

כמו תמיד גם בשיטה זו, בדיקה נכונה ויסודית והתאמה של צרכי המטופל לשיטת הטיפול היא השלב החשוב ביותר בהצלחת הטיפול.

באיזה מקרים מתאימה שיטת למינייט “ללא השחזה”

אנשים המעוניינים להשיג שינוי בצבע / צורת השן, כמו:
  • שיניים סדוקות או שבורות
  • שיניים עם שינויי צבע קלים יחסית
  • משנן מרווח
  • שיניים שצורתן לקוייה, למשל שן שלא סיימה התפתחותה Peg shaped tooth
  • שיניים עם צפיפות קלה
  • שיניים שחוקות

וסידור השיניים שלהם הוא:

  • שיניים המסודרות בקשת ישרה או כמעט בקשת
  • שיניים קטנות ומרווחות
  • שיניים הנוטות פנימה (לינגואלית או פלטינאלית) ולא החוצה
למי לא מתאימה שיטת “ללא השחזה”
  • שיניים בולטות החוצה (בוקלית)
  • היגיינה אורלית לא מספיק טובה. לומינירס בולטים מפני השן והצטברות הפלאק גבוהה יותר בשוליים שלהם, עובדה המצריכה הקפדת יתר על היגיינה אורלית למניעת מחלת חניכיים ועששת.
  • שחזורים המציגים הבלטת יתר (over contouring).

הכוונה לשחזורים בעלי הבלטה קלה לכוון השפתיים והלחיים. שחזורים אלו גורמים להצטברות רבה יותר של פלאק בשולי השחזור, שאינו מתנקה עצמונית ע”י תנועות השפתיים והלחיים.

בניקוי שיניים עם שחזורים אלו יש להקפיד הקפדה יתרה על צחצוח קו החיבור בין השן והשחזור לחניכיים. מחקרים מראים שהבלטת יתר של 0.2 מ”מ אינה גורמת לנזק בריאותי לחניכיים, אם התחזוקה טובה, לעומת הבלטת יתר של מעל 0.5 מ”מ, הידועה כגורמת לנזק.

בואו נודה כולנו. החיוך שלנו או של כל בני האדם, הוא המפתח להיכרות הראשונית עם אחרים. החיוך שלנו פותח או סוגר דלתות. אנשים שמחייכים הרבה הם אנשים שמחים ומאושרים שבדרך כלל נרצה להיות בקרבתם. אנשים שמחים שמחייכים הרסה יתקשו פחות למצוא עבודה חדשה ויתקשו פחות למצוא בן או בת זוג. אנשים אלו יקרינו חום ויקרינו כריזמה. ובאופן כללי, החיים יזרמו עבורם ביתר קלות. 

בכדי שנוכל להימנות על קבוצת אנשים זאת שנראה לנו שהכל הולך להם והם רק לפני חמש דקות זכו גם בלוטו וגם בטוטו, אנחנו צריכים לאמץ את השיטה הזאת של להיות יותר שמחים ולבטא זאת דרך החיוך שלנו והצחוק שלנו. תחשבו איך יכול להיות עולמינו עם כולנו היינו מחייכים לאחר עוד נגיד 20% מהזמן. בעיקר בקונטקסט שך מה שקורה כיום במדינה. האלימות והפירוד. 

“טוב” תענו, “אבל מה אם השיניים שלי מלוכלכות או עקומות או שבורות. הרי אם אני אפתח את הפה בשביל חיוך רחב אנשים יבהלו”. תגידו ובמידה מסוימת גם תצדקו. אף אחד לא ייחייך עם הוא יודע ששיניו מלוכלכות ומלאות כתמים. ואם יחייך ישיג את האפקט ההפוך, במקום לקרב אליו אנשים הוא עלול להרחיקם. אנחנו הרי שופטים קודם כל עם העיניים. 

בואו ואספר לכם על תחום ציפויי השיניים. הרי אף משחת שיניים, ולא משנה כמה הפרסומות יטרטרו לכם, לא תנקה כיתמי סגריות וקפה של עשרות שנים. אתם חייבים לבחון את התחום של ציפויי שיניים. אולי ציפוי למינייט לשיניים או אולי אחר. אך בין אם ציפוי למינייט או ציפויי שיניים אחרים, חשובה לא פחות זאת המרפאה שתבצע את הפעולה. הכירו את מרפאת השיניים Medart הממוקמת הן במרכז והן בירושלים. מומחי מרפאת השיניים Medart יידעו, מהפגישה הראשונה, איזו שיטה מכלל שיטות של ציפויי שיניים תתאים לכם. ציפוי למינייט לשיניים או סוג ציפוי אחר. יש ציפוי למינייט ויש חרסינה ויש ציפוי קומפוזיט. השאירו זאת למומחי מרפאת Medart. מרפאה ששמה את מומחיות רופאיה במקום הראשון. זכרו גם שרופא מומחה זה לא כמו רופא שיניים רגיל. התקשרו ל Medart ושאלו לגבי ציפויי שיניים עבורכם. קבעו פגישת אבחון ותתחילו את דרככם לעבר החיוך המושלם. 

לייעוץ וקבלת פרטים

מלאו את הטופס